Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Onze Klantenservice heeft antwoorden op veelgestelde vragen overzichtelijk voor u samengesteld op deze klantenservice pagina.

Wanneer word ik op de hoogte gesteld van de status van mijn klacht?

Wij streven ernaar om binnen 24 uur de klant in behandeling te nemen en te hebben beantwoord. 

Zit er op mijn gekochte artikelen garantie?

Wij geven op al onze producten standaard een garantie termijn van 12 maanden. Logischerwijze doen wij ons uiterste best om de producten in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat een bestelling schade oploopt tijdens transport waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Dit dient binnen 24 uur na ontvangt gereclameerd te worden per email inclusief ticket- of ordernummer en enkele foto’s van het gebrek. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan mag het product ongebruikt en in originele verpakking binnen 7 dagen omgeruild worden voor een ander exemplaar. Na deze periode wordt het product als gebruikt beschouwd en mag deze niet meer omgeruild worden.

Er kan natuurlijk ook iets anders gebeuren waardoor u aanspraak kunt maken op de garantie, ook dit dient u per email aan ons kenbaar te maken inclusief uw ticket- of ordernummer en enkele foto’s van het gebrek. Indien het gebrek binnen de garantie valt dan wordt de reparatie kosteloos door ons uitgevoerd. We raden u aan om vooraf kenbaar te maken wanneer het product bij ons wordt aangeleverd ter reparatie. Terwijl u in onze winkel wacht onder het genot van een kopje koffie wordt de reparatie uitgevoerd en kan vervolgens weer direct mee naar huis worden genomen. Bij enkele gevallen moet het product achtergelaten worden, u kunt hierover vooraf bij ons informeren. Reparatie of herstel werkzaamheden worden in geen enkele geval de klant thuis uitgevoerd, enkel in onze winkel in Boven-Leeuwen.

Garantie is beperkt tot fabricagefouten, hieronder valt niet de schade ten gevolge van slijtage, oneigenlijk, onzorgvuldig c.q. ondeskundig gebruik, onderhoud, opslag of vervoer. Producten kunnen ten alle tijden ten gevolgen van UV licht verkleuren, dit is uitgesloten van garantie. Hout is een natuurproduct en kan waardoor werken.

Wat moet ik doen met een klacht?

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland of dat u ergens niet helemaal tevreden over bent. We raden u dan aan om de klacht bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@dubbelmandesign.nl. Graag de email voorzien van uw ticket- of ordernummer inclusief duidelijke omschrijving met eventueel foto’s om uw klacht snel in behandeling te kunnen nemen.

Hoe kan ik een bezorg afspraak maken met Extra@Home?

Extra@Home stuurt u automatisch een e-mail met daarin een online bezorgkalender voor het kiezen van het bezorgmoment.

Ben ik verplicht om de artikelen te controleren bij afnamen?

De klant is ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor het controleren van de meubels op kwaliteit, mogelijke gebreken en beschadigingen. Blijkt na afname dat er iets niet naar wens is dat dient u het product zelf om te ruilen.

Zijn de prijzen inclusief bezorgkosten?

De prijzen zijn exclusief bezorgkosten, bestelling boven de 500 euro worden gratis thuis geleverd.

Kan ik mijn bestelling omruilen?

Het kan wel eens voorkomen dat u de bestelling wilt omruilen. Wellicht omdat de kleur toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch wilt omruilen. Wij begrijpen als geen ander dat de keuze uit onze vele mooie modellen, kleuren en materialen best wel eens moeilijk kan zijn. Mocht de aankoop niet bevallen dan mag deze ongebruikt en in originele verpakking op eigen kosten omgeruild worden binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling.

Houd er rekening mee dat onze producten buiten de maximale afmetingen en volume van de reguliere pakketdiensten vallen. Hierdoor dient u of een transport bedrijf te regelen of u dient de bestelling zelf te komen omruilen in onze winkel. Alle kosten omtrent omruiling zijn voor eigen rekening en kunnen niet op ons verhaald worden.

Let op: Blijkt dat de producten zijn gebruikt, niet in originele verpakking zitten of buiten de omruil termijn aangeleverd worden dan worden de producten door ons geweigerd. Eventuele kosten voor het opnieuw terug sturen zijn voor rekening van de klant.

Is het mogelijk om mijn bestelling te retourneren?

Hoewel wij graag zouden willen beweren dat u bij Dubbelman Design onmogelijk een miskoop kan doen, kan het toch wel eens voorkomen dat u een bestelling wilt retourneren. Mocht de aankoop niet bevallen dan mag deze ongebruikt en in originele verpakking op eigen kosten binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling geretourneerd worden. U krijgt dan het verschuldigde orderbedrag inclusief bezorgkosten teruggestort binnen 7 dagen mits het product of producten reeds in goede orde retour ontvangen zijn en aan de retour voorwaarden voldoen.

Enkel de kosten voor retour van u thuis naar onze winkel zijn voor eigen rekening, het retour transport dient in eigen beheer geregeld te worden. Houd er rekening mee dat onze producten buiten de maximale afmetingen en volume van de reguliere pakketdiensten vallen. Hierdoor dient u of een transport bedrijf te regelen of u dient de bestelling zelf aan te leveren in onze winkel. Alle kosten omtrent retourneren zijn voor eigen rekening en kunnen niet op ons verhaald worden.

Let op: Blijkt dat de producten zijn gebruik, niet in originele verpakking zitten of buiten de retour termijn aangeleverd worden dan worden de producten door ons geweigerd. Eventuele kosten voor het opnieuw terug sturen zijn voor rekening van de klant.

Kan ik mijn online geplaatste bestelling ook zelf opkomen halen.

Binnen onze openingstijden kunt u op ieder gewenst moment de bestelling komen afhalen.

Is het mogelijk om mijn artikelen te retourneren of om te ruilen?

Ja, brengt u de niet uitgepakte artikelen in de orginele verpakking en ongebruikt binnen 24 uur retour op vertoon van de aankoopbon / factuur dan krijgt u bij ons een tegoedbon, geld terug is niet mogelijk. Speciaal voor u bestelde artikelen kunnen we helaas niet retour nemen. Kosten door ruiling of retournering worden niet vergoed.

Is het mogelijk om in termijnen te betalen?

Nee, het is niet mogelijk om bij ons in termijnen te betalen.

Is het mogelijk om achteraf te betalen?

Nee, bij ons is elke vorm van achteraf betalen niet mogelijk.

Is het mogelijk om mijn bestelling te laten bezorgen in het Buitenland?

Onze logistieke partner PostNL Extra@Home bezorgt uitsluitend in Nederland en België, voor overige landen dient u zelf voor het transport te zorgen.

Ontvang ik een bevestiging van mijn geplaatste bestelling?

Ja, u ontvangt per e-mail een bevestiging van uw bestelling.

Wat als ik niet thuis ben tijdens de bezorging van mijn bestelling?

U ontvangt dan een e-mail van PostNL Extra@Home waarmee u een nieuwe bezorgafspraak kunt maken. Voor de tweede bezorgpoging wordt 30 euro bezorgkosten in rekening gebracht.